بازاریابی صنعتی – شرکت پاک فن بخـار ( قسمت دوم )
استراتژیهای بازاریابی صنعتی
- موفقیت در حوزه بازاریابی صنعتی از تبلیغ و ترفیع محصول در رادیو یا تلویزیون حاصل نمیشود. بلکه موفقیت در این حوزه درنتیجه شناساندن شرکت خودتان در صنعت و نشان دادن محصول بهعنوان یک جزء ثابت و اصلی به دست میآید. روشهای زیر برخی از استراتژیهای مورداستفاده برای قرار گرفتن در معرض دید بازار تخصصی میباشد:
- برقراری ارتباط موثر _ مشتـری مداری
- میزبانی وبینار های اطلاعات محور
- قرار دادن غرفه یا کیوسک تبلیغاتی در نمایشگاه تجاری-صنعتی
- ارسال خبرنامه بهمنظور مطرح کردن شرکت و سازمان بهعنوان یک کارشناس در آن حوزه
- حفظ حضور فعالانه و تعاملی در شبکههای اجتماعی
- شرکت در رویدادهای شبکهسازی و ایجاد روابط دوسویه با خریداران
- نمایشـگاه های صنایع تبدیلی
بافت هدف بازاریـابـی صنعتی
1_ شرکتهایی که محصولات ما در مجموعه ی آنها مورداستفاده قرار می گیـرد .از قبیل شرکتهای عمرانی ( ساختمانـی به طور اعم )، صنایع نفت و پتروشیمی ، صنایع غذایـی ، صنایع تبدیلی و فرآوری و...که اقدام به خرید محصولات ما می کنند .
2_مراکز دولتی، بزرگترین و تنها هدف و مصرفکننده بازاریابی صنعتی ، مراکز دولتی است .موسساتی از قبیل بیمارستانها ،مدارس ، باشگاه های ورزشی ، ادارات و هر موسسه ایی که تحت مالکیت دولت می باشد .
3_ شرکتهایی که پس از خرید این محصولات اقدام به خرید آنها به مصرفکننده خرد میکنند، از قبیل دلالان و عمدهفروشان.
4_ بازارهای هدف در خارج از مرزهـا ی جغرافیا
بازاریابی صنعتی – شرکت پاک فن بخـار ( قسمت دوم )
- یک بازاریاب صنعتی بهطور مؤثر میتواند محصول یا خدمت خود را از طریق جایگاهیابی پیشنهاد خود بهصورت مناسب به دست خریدار مناسب برساند، از طریق شناخت نیازهای مشتری و ارائه پیشنهاد راهحلهای مناسب بهمنظور ترکیب نیازها با راهحلها.
- شناخت نیازهای مشتری برای یک بازاریاب صنعتی قبل از آغاز هرگونه فعالیت بازاریابی یا تبلیغاتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هست. در بازاریابی مصرفی، یک تبلیغ مؤثر میتواند درمجموعه گستردهای شبکهها پخش شود و درصدی از مصرفکنندگان را به خرید آن وادار کند. اما ازآنجاییکه بازاریابی صنعتی فرایندی بسیار تخصصیتر است، بازاریابان همواره با ریسک بیگانه ساختن مشتریان احتمالی خود روبرو میباشند، اگر که قبل از منطبق ساختن خدمات و محصولات خودشان با نیازهای آنها اقدام به شناخت کامل نیازهای آنها نکنند.
- این امـر بسیار اهمیت دارد که بدانیم چه می کنیم.
مراحل برنامه ریـزی در بازاریابی صنعتی
نویسنده : شرکت صنایع مهندسی پاک فن بخار - جناب مهندس مجید رعایایی